van Joop en Marie Kuipers

Pasen 2024: vrijdag 28 maart vertrekken we tegen een uur of negen naar camping Brembroeken te Vortum-Mullem. Tegen 13.00 komen we aan op de camping Brembroeken waar we een paas arrangement hebben geboekt. Vortum-Mullem is een dorp in de gemeente Land van Cuijk te Noord Brabant.  Aanmelden en de camper op zijn plaats en tijd voor koffie en een broodje. Na het eten genieten we in de zon want het was prachtig mooi weer die middag.

Zaterdag 29 maart stappen we tegen half elf op de fiets om een fietstocht te maken naar de Maasheggen en Boxmeer maar al heel snel veranderde het weer en we waren nog maar net in Boxmeer of het begon te regenen en schuilen we in het centrum van Boxmeer onder het genot van een kop koffie. Het klaarde wat op en na de koffie vervolgen we onze fietsroute maar al snel was het weer mis dan maar terug naar de camper. Bij terugkomst op de camping zien we deze prachtige Burton staan.

Zaterdag avond genoten we van een heerlijke diner en zondag eerste paasdag schuiven we aan voor een heerlijk en goed verzorgde ontbijt. Eerste paasdag hebben we nog een wandeling gemaakt en tegen 16.00 uur begon het weer te regen en maandag tweede paasdag vertrekken we tegen tien uur weer richting Hoogezand. Volgende keer hopen we op beter weer.

Woensdag morgen 8 mei 2024 vertrekken we tegen een uur of 11 naar Camperplaats Orvelterblok te Witteveen voor ons lang hemelvaart weekend . Een dik uur later stonden we op de camperplaats en genieten we verder deze dag lekker in de zon.

Donderdag 9 mei maken we een fietstocht van Witteveen via Orvelte  naar Westerbork waar een kijkje willen nemen op de Börkermarkt te Westerbork. Ook nog even stilstaan bij de 5 mei herdenking in Westerbork.

We drinken in Westerbork nog een kop koffie met koek er bij en vervolgen onze weg naar Orvelte waar we nog een bezoek brengen aan het mooi dorp Orvelte. Je kunt er uren rond wandelen en waar veel te zien is.

We eten bij een restaurant een heerlijke zelf gemaakte krentewegge met roomboter heerlijk. Na de lunch fietsen we naar de camperplaats waar we deze camper en bus camper ook op de camperplaats zien staan.

Vrijdag 10 mei nemen we wederom de fiets om kamp Westerbork te gaan bezoeken. We gaan via Orvelte, Westerbork door het natuurgebied via een fiets route van de camperplaats. Bij de waterplas hadden de kikkers het druk.

We fietsen door richting Zwiggelte en zijn tegen een uur 11 waren we bij Kamp Westerbork stallen onze fiets en lopen naar het het Kamp Westerbork. Behoorlijk druk mede door groepen die een rondleiding krijgen van een gids. Als je er naar toe loopt kom je al borden tegen hoeveel joden er afgevoerd werden verschrikkelijk.

We lopen door naar de spoorlijn en de gedenksteen, je kunt heel veel foto's maken maar voor ons vonden we deze foto's genoeg, dit mag nooit meer gebeuren.

Na kamp Westerbork vervolgen we onze fietstocht richting Zwiggelte waar we een hapje gaan eten en tegen 15.00 waren we weer bij de camper waar we verder nog gaan genieten van het mooie weer onder het genot van een drankje. Zaterdag 11 mei nemen we een rustdag, maken nog wel een wandeling. Zondag 12 mei verlaten we deze mooi camperplaats met alle voorzieningen aanwezig. Vriendelijke eigenaren.